Tilaus ja toimitusehdot & Rekisteriseloste

VERKKOKAUPAN TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT
Voimassa 2.1.2020 alkaen.
Verkkokaupan tuotteita myy Kulpan puutarha, y-tunnus 2907644-7 (jäljempänä verkkokauppa).
Nämä tilaus ja toimitusehdot koskevat yksityisasiakkaiden tekemiä tilauksia. Verkkokauppa myy ja toimittaa tuotteita Suomeen.

Verkkokaupan yhteystiedot
Postiosoite: Eprantie 42, 11710 Riihimäki, Puhelin (050)4311945, s-posti toimisto@kulpanpuutarha.fi

Tuotteet ja tuotehinnat
Verkkokaupan tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveroa. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

Maksutavat
PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Mash.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Mash: Mash Laskulla saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista ja 45 päivää korotonta maksuaikaa. Voit myös halutessasi muuttaa laskun kätevästi osamaksuksi. Mash Osamaksulla maksaessasi voit valita itsellesi sopivan maksuajan (3 kk, 6 kk, 9 kk, 12 kk, 18 kk, 24 kk) ja saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös milloin tahansa maksaa koko summan kerralla ilman lisäkuluja. Mash Laskun tai Osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–10.000 euron ostoksille. Lisätietoja Mashista osoitteessa https://www.mash.com/fi/kuluttajille/hinnasto

Mash Finance Oyj:llä on oikeus tarkastaa Mash Laskulla tai Osamaksulla maksavan asiakkaan luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luotto niiden perusteella. Mash Finance Oyj (2159120-9) on vuodesta 2007 asti toiminut suomalainen rahoitusalan yritys.

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot

Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: payform@bambora.com
Puhelin: 09 315 82 555 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Voit tehdä tilauksia verkkokaupastamme ympäri vuoden. Kasvukauden ulkopuolella tehtyjen taimia sisältävien tilauksien toimitukset aloitetaan uuden kasvukauden alettua (noin viikoilta 19-20 eteenpäin keväästä riippuen). 

Taimia per lajike sekä muita verkkokaupan tuotteita on rajoitettu määrä. Force majour -esteet (esim. sääolosuhteet, talvehtimisvauriot) voivat rajoittaa joidenkin lajikkeiden saatavuutta.

Tilaamalla tuotteita verkkokaupastamme asiakas antaa luvan tietojensa tallentamiseen Kulpan puutarhan asiakasrekisteriin. Asiakasrekisterin asiakastietoja käytetään tilausten asianmukaiseen käsittelyyn ja toimitukseen.

Toimitukset ja toimitusmaksut
Taimitoimituksia tehdään vain kasvukaudella. Kaikki toimittamamme taimet ovat astiataimia (vähimmäis ruukkukoko mainittu kunkin kasvin tiedoissa) ja takaamme, että kaikki taimet ovat toimitushetkellä elinvoimaisia ja hyvässä kasvussa. Lepotilaisia kasveja emme toimita.
Taimet toimitetaan pääsääntöisesti Matkahuollon kautta lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen, ellei tilaaja toisin halua. Pakkaus ja toimituskuluja laskutamme tilauksista 9,90 eur (sis. alv 24%) per tilaus tilausmäärästä riippumatta. Pelkästään lahjakorttia tilattaessa postituskulu on 2,50 eur (sis. alv 24%).

Tilaukset toimitetaan tilausjärjestyksessä. Toimitusaika on kasvukaudella noin 3-10 vrk. Tilatut taimet pakataan ja lähetetään aina alkuviikosta ma tai ti, jotta ne ovat vastaanottajan noudettavissa viikon loppuun mennessä. Taimia sisältävä tilaus on noudettava 1 vrk kuluessa sen saapumisesta, muutoin emme vastaa taimien laadun mahdollisesta kärsimisestä. Viikon loppuun mennessä tehdyt ja maksetut tilaukset pyrimme toimittamaan heti alkavan viikon alussa, mutta kevätkaudella toimitukset voivat ruuhkautua ja toimitus siirtyä viikolla eteenpäin. Mikäli et voi vastaanottaa tilausta jonain tiettynä viikkona/viikkoina, ilmoitathan siitä hyvissä ajoin sähköpostiimme toimisto@kulpanpuutarha.fi.
Jos joku tilauksen sisältämistä tuotteista on jostain syystä päässyt loppumaan, otamme yhteyttä ennen tilauksen postitusta sähköpostitse tai puhelimitse ja sovimme korvaavasta tuotteesta tai maksun palauttamisesta tilille.

Mikäli tilaus sisältää vain tarvikkeita (esim. ruukut, lannoitteet, lahjakortit), toimituksia tehdään ympäri vuoden ja toimitusaika on noin 1-7 vrk tilauksesta (poikkeuksena tilaustuotteet).

Tilaustuotteiden osalta arvioitu toimitusaika on ilmoitettu verkkokaupan tuotetiedoissa. Tilaustuotteissa sekä kasvualustoissa oletettu toimitustapa on aina NOUTO PUUTARHALTA. Tilaajalle ilmoitetaan sähköpostitse tai tekstiviestillä, kun tuotteet ovat noudettavissa. Tuotteet on noudettava 14 vrk:n kuluessa siitä, kun tilaajalle on ilmoitettu, että tilaus on noudettavissa. Tilaustuotteille sekä kasvualustoille voidaan tarvittaessa sopia kuljetus/rahti erikseen. Kuljetus/rahti veloitetaan tilaajalta kustannusperusteisesti.

Mikäli tilaaja valitsee toimitustavaksi ’NOUTO’, pakkaus- ja toimituskuluja ei veloiteta. NOUTO-tilauksissa ilmoitamme tilaajalle sähköpostitse tai tekstiviestillä, kun tilaus on noudettavissa taimistoltamme. Kasvukauden ulkopuolella tehtyjen taimitilausten pakkaaminen aloitetaan noin viikoilta 19-20 eteenpäin (kevään säistä riippuen). Kasvukauden aikana tehdyt tilauksen ovat noudettavissa noin 3 vrk:n kuluessa tilauksesta. NOUTO-tilaukset on noudettava 14 vrk:n kuluessa siitä, kun tilaaja on vastaanottanut tiedon, että tilaus on noudettavissa (ellei toisin olla tilaajan kanssa sovittu).

Reklamaatiot
Kaikki toimitettavat taimet ovat taimistoltamme lähtiessään elinvoimaisia ja hyvässä kasvussa. Jos tilaajalla on kuitenkin huomautettavaa, mahdolliset taimia koskevat reklamaatiot on tehtävä 3 vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Mikäli toimitettu tuote on väärä (muuta kuin tilauksessa), se voidaan vaihtaa oikeaan ilman kustannuksia. Vaihdosta/palautuksesta on aina sovittava kanssamme ennakkoon (toimisto(at)kulpanpuutarha.fi tai puh. 050-4311945). Vastuumme virheellisestä tuotteesta rajoittuu enimmillään asiakkaan tuotteesta maksamaan kauppahintaan.

Kuljetuksesta johtuvat vauriot reklamoidaan suoraan rahdin kuljettajalle. Toki toivomme saavamme tiedon myös taimistolle kuljetusvaurioista, jotta voimme valvoa kuljetusten laatua.

Palautukset
Tuotteillamme on 14 vrk:n palautusoikeus. Palautuksista on aina sovittava ennakkoon joko sähköpostitse toimisto(at)kulpanpuutarha.fi tai puhelimitse 050-4311945 niin annamme ohjeet palautukselle. Tuotetta palauttaessaan asikas sitoutuu noudattamaan verkkokaupan antamia palautusohjeita. Palautettavan tuotteen on oltava samassa kunnossa kuin se on toimitettu, käyttämätön, alkuperäisessä pakkauksessa ja myyntikuntoinen. Taimia palautettaessa asiakas sitoutuu hoitamaan taimia palautukseen asti niin, ettei taimien laatu kärsi.  Myyntikuntoisen tuotteen palautuksen yhteydessä hyvitämme tuotteen hinnan, palautuskustannukset jäävät asiakkaan vastuulle.

MUUTA HUOMIOITAVAA
Huomaathan, että kasvit tai kasvinosat joita ei ole tarkoitettu syötäviksi voivat olla myrkyllisiä!

 

KULPAN PUUTARHAN ASIAKASREKISTERIN TIETOSUOJASELOSTE
Päivitetty 2.1.2020

Rekisterinpitäjä
Kulpan puutarha (Y-tunnus 2907644-7)
Osoite Eprantie 42, 11710 Riihimäki

Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö & tietosuojavastaava
Mari Talja, puh. 050-4311945, s-posti toimisto@kulpanpuutarha.fi

Rekisterin nimi
Kulpan puutarhan asiakasrekisteri

Rekisterin pitämisen peruste
Henkilötietoja käsitellään tarkoituksissa, jotka liittyvät tuotteiden ja palvelujen tarjoamiseen, toimittamiseen ja laskutukseen sekä asiakassuhteen hallinnointiin ja kehittämiseen. Henkilötietoja käsitellään myös mahdollisten reklamaatioiden ja muiden vaatimusten selvittämisen edellyttämissä tarkoituksissa.

Rekisterin sisältämät tiedot
– Asiakkaan nimi ja yhteystiedot (osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero)
– Asiakkaan käyttäjätunnus
– Tilauksiin ja tilaushistoriaan liittyvät tiedot
– Asiakkaan ilmoittamat asiakassuhteen hoitoon ja/tai markkinointiin liittyvät tiedot
Yllä luetellut tiedot muodostavat asiakasrekisterin enimmäislaajuuden. Rekisterinpitäjä varaa oikeuden kerätä ja/tai säilyttää kustakin rekisteriin kuuluvasta henkilöstä kaikki tai vain osan yllä listatuista tiedoista rekisterissään.

Rekisterin säännönmukaiset tietolähteet
Kerätyt henkilötiedot ovat asiakkaan itsensä tilauksen yhteydessä antamia tietoja.

Tietojen luovutus
Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti muille tahoille. Rekisterin käyttötarkoituksen mukaisten tehtävien hoitoon voidaan käyttää alihankkijoita ja tietoja voidaan siirtää EU-/ETA-alueen ulkopuolelle, jos se on palvelun toteuttamisen vuoksi tarpeellista.

Rekisterin suojaus
Sähköiset tiedot on suojattu käyttäjätunnuksin ja salasanoin. Tietojen käyttöoikeus on vain niillä rekisterinpitäjän palveluksessa olevilla henkilöillä, jotka tarvitsevat tietoja tehtävissään.

Rekisterin tietojen säilytysaika
Rekisterinpitäjä säilyttää tietoja ainoastaan niin kauan ja siinä laajuudessa kuin on tarpeellista niihin tarkoituksiin, joihin henkilötiedot on kerätty.

Tarkastusoikeus
Henkilötietolain 26. §:n mukaisesti asiakkaalla on oikeus tarkastaa mitä häntä koskevia tietoja rekisteriin on tallennettu ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Rekisterissä olevalla henkilöllä on myös oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamista rekisteristä (”oikeus tulla unohdetuksi”). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet kuten henkilötietojen käsittelyn rajoittaminen tietyissä tilanteissa. Kaikki edellä mainitut pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti ja allekirjoitettuna rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).